معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری

معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری
  • 1402/02/24
  • 243
  • 0
معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری

انتخاب روش مناسب برای ارسال کالا بین شهری، برای یک صاحب تجارت الکترونیک یا فروشگاه اینترنتی کار سختی است. چرا که گزینه ها زیاد هستند و هر یک نرخ ها و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. اگر در نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان، ابهاماتی دارید و به عنوان یک فروشگاه اینترنتی می خواهید بدانید چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

به عنوان یک فاکتور مهم، باید بدانید، اگر هزینه های حمل و نقل تان در ارسال کالای مشتریان زیاد باشد، به تبع آن در آمد شما به واسطه از دست رفتن مشتریان تان کم می شود. از  طرفی وقتی هوشمندانه عمل کنید و یک روش مناسب برای ارسال کالاهای تان استفاده کنید، خواهید توانست در دراز مدت نتیجه پرسود و راضی کننده ای را مشاهده کنید.

فاکتورهای موثر در ارسال بصرفه کالا

به صرفه ترین روش ارسال صرفا روشی نیست که به ازای آن هزینه کمتری پرداخت شود. بعضی از عوامل به صورت غیر مستقیم در سوددهی کسب و کارتان تاثیر گذار است. در نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان موارد زیر را برای انتخاب روش مناسب در نظر بگیرید:

هزینه ارسال

همه مصرف کنندگان توافق دارند که هزینه های حمل و نقل یکی از جنبه های کلیدی خرید آنلاین است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف کنندگان، قیمت حمل و نقل را تقریباً به اندازه قیمت محصول مهم می دانند.

در دنیای کنونی و با تعدد فروشگاه های آنلاین، روش انتخابی شما برای ارسال کالا بیش از هر زمان دیگری در کسب و کار فروش آنلاین شما مهم است. این نکته را همیشه در نظر بگیرید که خریداران، سفارشات شان را در اسرع وقت و با هزینه کم می خواهند. این مورد به خصوص در ارسال کالا بین شهری اهمیت می یابد.


تحویل به موقع

در انتخاب نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان، توجه به این موضوع خیلی مهم است. اهمیت تحویل به موقع به قدری زیاد است که گاهی خریداران حاضرند برای آن هزینه بیشتری بپردازند. خدمات تحویل به موقع برای برآورده کردن انتظارات مشتریان بسیار مهم است. یکی از چالش های ارائه خدمات در فروشگاه های آنلاین،  تحویل به موقع کالا به مشتریان است. مشتریان انتظار دارند سفارش خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

اهمیت موضوع گاهی اوقات بسیار زیاد و اجتناب ناپذیر است، مثلا وقتی کالاهای ارسالی، دارای تاریخ انقضا هستند و  باید در بازه‌های زمانی دقیق تحویل داده شوند. این مورد می تواند برای نمونه های پزشکی، اقلام غذایی، داروها، محصولات حساس به دما و موارد دیگر صادق باشد. یا برای مثال ممکن است لازم باشد سندی ظرف 24 ساعت امضا و تحویل شود تا از نظر قانونی قابل پذیرش باشد.

به یاد داشته باشید، مشتریان همیشه می توانند خریدهای خود را از جای دیگری داشته باشند؛ حالا که به شما روی آورده اند، نباید آنها را از دست بدهید. اگر آنها کالای شان را به موقع دریافت نکنند، به سراغ رقبای شما خواهند رفت.

 از فضای مجازی و تبادل نظرات خریداران با یکدیگر غافل نشوید. عدم تحویل به موقع سفارشات ، علاوه بر از دست دادن مشتریان ، موجب تبلیغات منفی علیه کسب و کارتان شده و به آن ضرر جدی وارد می کند.

ایمن بودن ارسال

انتخاب نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان در ایمنی کالای ارسالی نقش بسزایی دارد. برخی از فروشگاه های اینترنتی با کالاهایی سر وکار دارند که در صورت عدم رعایت اصول و دقت کافی در حین حمل و ارسال، دچار آسیب می شوند. گاهی نیز، کالاها در انبار به دلیل انباشته شدن بر روی هم ممکن است آسیب ببینند یا به شکل ناپسندی تغییر شکل بدهند. به عنوان مثال ارسال با کالای شکستنی پست را در نظر بگیرید که باید در مراحل حمل و نقل آن، مراقبت کافی صورت گیرد. البته توجه داشته باشید که قبل از رعایت اصول ارسال، باید در بسته بندی دقت مناسب را داشته باشید. قطعا اگر مشتریان شما با کالای آسیب دیده روبرو شوند، دیگر از فروشگاه شما خرید نخواهند کرد.

ایجاد سهولت برای دارندگان فروشگاه اینترنتی

بسیار ایده آل است که روش انتخابی شما برای ارسال کالا به مشتری، امکانات دیگری هم در اختیارتان (به عنوان فروشگاه اینترنتی) بگذارد. از این دست امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما را از مراجعه حضوری به محل شرکت پستی بی نیاز کند: این مورد باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد شد و شما زمان کافی برای مدیریت فروش تان در سایر قسمت ها خواهید داشت.
  • انبارهایی در نقاط مختلف داشته باشد تا نیاز نباشد، مبدا همه مرسولات از محل فروشگاه یا انبار شما باشد. این مورد علاوه بر سرعت دهی به تحویل کالا، در هزینه های شما به خصوص در ارسال کالا بین شهری باعث صرفه جویی می شود.

در نظر گرفتن تمهیداتی برای راحتی خریداران

 یکی از گزینه هایی که به عنوان یک مزیت قوی برای کسب و کارها در نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان تلقی می شود، ایجاد امکان پرداخت در محل می باشد. با توجه به افزایش کلاهبرداری ها در زمینه های مختلف، خیلی از افراد به دلیل عدم اعتماد، از خرید آنلاین منصرف می شوند و فکر می کنند ممکن است، بعد از پرداخت هزینه ای کم یا زیاد، کالای شان به دست شان نرسد. در این راستا ایجاد امکان پرداخت در محل، بسیار راهگشا و تضمینی برای افزایش خریداران محصولات شما خواهد بود.

معرفی بصرفه ترین روش ارسال کالا بین شهری

ارسال کالاها با شرکت ملی پست علی رغم مزایایی که دارد (مانند ایمن بودن و قابلیت استفاده در تمام نقاط کشور )، به دلایل زیادی به ویژه، عدم امکان پرداخت در محل، عدم ارائه سرویس بسته بندی و انبار داری  و لزوم مراجعه حضوری افراد برای تحویل کالاهای شان، گزینه مناسبی برای ارسال کالا بین شهری برای فروشگاه های اینترنتی نخواهد بود.

استفاده از پیک، نیز با توجه به اینکه قابلیت ارسال کالای خارج از شهر را ندارد و حتی در صورت داشتن قابلیت، هزینه های هنگفتی را در پی خواهد داشت، گزینه مناسبی برای ارسال کالا بین شهری نیست.

بهترین گزینه برای ارسال کالاها، می تواند استفاده از شرکت های پستی خصوصی باشد که از خدمات شرکت ملی پست استفاده می کنند و به دلیل خدمات شان، اغلب برای استفاده در فروشگاه های اینترنتی  مناسب هستند. شرکت های پستی خصوصی هم تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام مزایا و معایبی به دنبال دارند. در ادامه یکی از بهترین شرکت های پست خصوصی را معرفی خواهیم کرد.

شرکت پایگان، به عنوان یکی از شرکت واسط پستی موفق و کارآمد، تمام فاکتورهای عنوان شده در فوق را دارد و می توانید با خیال راحت ارسال کالای خود را به این شرکت بسپارید. هزینه ارسال کالاها در این شرکت، مشابه شرکت ملی پست است و این شرکت هزینه اضافی را بابت ارسال کالاها از شما دریافت نخواهد کرد. شما می توانید در ارسال کالای شکستنی با پست  مانند تلویزیون،، ظروف شیشه ای گران قیمت و شیشه ای از خدمات شرکت پایگان بهره مند شوید.

این شرکت با یک مدیریت قوی و بهره گیری از نیروهای آموزش دیده در زمینه های مختلف فروش آنلاین، می تواند به شما کمک کند.

این شرکت همچنین خدمات ویژه لجستیک را انجام می دهد که عبارتند از:

  • ارسال مجدد کالاها در صورت عدم حضور گیرنده
  • پردازش سفارشات برگشتی
  • تعویض و مرجوع سفارشات ارسال شده
  • سایت فروشگاهی
  • جمع آوری
  • پنل اس‌ام‌اس

 این شرکت در زمینه های ایجاد بستر فروش و تامین کالا نیز تجربه بسیاری دارد. پس با اطمینان، در تمامی امور مربوط به ارسال کالا، بسته بندی، انبارداری، راه اندازی سایت فروش، تامین کالا و اموری از این قبیل آنها را در کنار خود داشته باشید.

 

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 802

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2142

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 763

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1166

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
افزایش تعرفه های پست در سال 1403
19اردیبهشت
  • 0
  • 19

افزایش تعرفه های پست در سال 1403

افزایش تعرفه های پست از سمت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به صورت سالانه و گاها طی چند مرحله انجام می‌شود. از آنجایی که تعرفه نهایی قابل پرداخت در شرکت پست، شامل موارد گوناگونی است، در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با این موارد آشنا کنیم تا بتونید دقیق

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021